Dag 10 - Min syn på kärlek

Dag 10 - Min syn på kärlek
Vi tar istället typ, meningen med livet. ;)
-
Alltså, jag vet ärligt talat inte vad jag ska säga, men jag kan försöka.
Men jag menar, det behöver inte bara vara kärlek som i ett förhållande.. Det kan vara kärlek till djur, vänner, familj o.s.v.
Men om vi nu tar kärlek mellan 2 personer, som i ett förhållande.
Äkta kärlek kan man inte dela till mer än 1 person, alltså kärlek om ni fattar.
Men, däremot tror jag inte att meningen med livet går ut på "förhållande-kärlek." För, om man är " kär " i en och den aldrig får den personen, kan ju inte livet gå ut på att vara olycklig? Varken lycka eller olycka varar förevigt.
Man måste nog ge och ta kärlek. Kanske är det bäst att lära sig älska sig själv innan man börjar älska andra.
-
Sen, så många ställer fråga " Vänner eller kärlek ? "
För sekunden, hade jag nog valt kärleken, den är så annorlunda.
Men i längden, vänner.
Om din pojkvän lämnade dig, hade dina vänner funnit där för dig, dem hade hjälpt dig upp på dina ben.
Om alla dina vänner lämnade dig, din pojkvän hade nog funnit där men du hade inte bara kunnat nöjt dig med honom, inte i längden.
Har aldrig stått inför ett sånt "val", men hade ändå valt vänner. Men jag är fortfarande ung , och jag tror inte det är förrens man är döende man förstår/förstod vad meningen med livet egentligen är.
Det är ju olika för alla.
Bilden är från google.
-
Mina vänner, våran vänskap betyder allt för mig! Samt min relation till de jag älskar, min häst o.s.v.
-
Bara miiina tankar.
blev ganska långt och slarvigt, men skitsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0