Ponnysar / Hästar jag har ridit i mitt liv.

Lisset & Superb.

Tror båda var varmblod, iallafall så var dem min mosters, mamma och jag skötte om Superb ibland, dock red jag honom bara några gånger för som jag kommer ihåg honom blev han rädd för mycket och ganska stirrig.
Lisset däremot var snäll som ett lamm, henne vågade jag rida och hon var så himla härlig.
Har inga bilder tyvärr. Båda två är också avlivade.



My.

Shetlandsponny.
Red henne lite som liten, det var inte många som ridit henne då tror jag inte.
När jag red henne var hon supersnäll, och pigg.
Är kvar ännu idag men hon rids inte så ofta, hon har ju föl och så.
Supermysig är hon.




Toni och Classe. ( Classiker )

Båda var haflinger.. Toni var ganska så långsam om man säger så, men han var så otroligt mysig och snäll. Dock såldes han, blev avlivad också. Han var ganska gammal och blev sjuk.
Classe är lite slö men han är såååå mysig. Finns kvar än idag och jag ser honom nästan varje dag när jag åker till stallet. * ler *. Red honom innan men inte nu längre.


Fiina Toni !


Fina Classe!



Sarma.

Ingen aning vilken ras hon var faktiskt.. Innan hon kom till Siggebo var hon vanvårdad - är typ säker på det-, hon hade också inte haft täcke så hon hade blivit nerkyld så hon hade ont i ryggen, man kunde inte rida hårdare pass på henne och inte hoppa högt, om man säger så.
Hon var väldigt pigg men snäll. Såldes tyvärr och sen fick hon fång, vet ej om hon lever idag.


Serma var suuperfin!




Glimten.

Korsning mellan fjording och arab, 4 år tror jag.
Super mysig, superfin och nyfiken. Väldigt snäll men väldigt busig, kan få för sig ett och annat. Hjälpte till att rida in honom lite smått. Var den första som satt på honom, utan lov, utan hjälm och i boxen, oansvarig.
Han har nockat mig x antal gånger, slitit sig och varit i luften, men han är supermysig kille. Skulle nog passa till det mesta, dressyr, hoppning, fälttävlan, distans o.s.v.


Lånade ena bilden från ägaren, och sen så har jag tyvärr inga nyare bilder på honom, detta är längesen men jag kan tänka mig att han är ursnygg nu.



Lady Pearl, "Pärlan"

Korsning mellan varmblod och frieser.
Hon är 5 år, tror jag haha.
Väldigt snäll och mysig, dock så har hon varit lite uppe i luften. Hjälpte till att ridain henne och rida till henne då hon började bli lite galen efter ett tag, var mycket i luften. Hon lyckades aldrig kasta av mig men hon var ganska så knasig vissa stunder, men underbar att rida.
Hon blev fin tillslut iallafall.


Pärlan. Även denna bilden lånad av ägaren.



Tindra

Fjording. Stark och ganska grov, ingen stjärna inom hoppning och vi testade inte så mycket dressyr på henne.
Red henne ibland och hon är himlans mysig, dock kan hon få för sig att bara sticka och det är omöjligt att stanna henne, men när hon sköter sig är hon supermysig.
Det var mest Kimman som red henne då hon tyckte om Tindra mycket och jag hade Brunte.


En bild på mig och Tindra och sen en på Kimman och Tindra.
Hehehe, undrar hur många gånger jag, Kimman och Fanny flygit av Tindra? ;) Tillräckligt många gånger, haha!



Mante

Gotlandsruss, världens mysigaste och snällaste.
Mante var den första hästen jag red på mycket, om man säger så. Han var perfekt, lugn, snäll, trygg men kunde vara busig. Ganska slö men när man triggade upp honom så var han i topp. Perfekt barnponny, han är nu hos en liten flicka på 7-8 år tror jag och har varit där ett tag som foderponny.


Mante och jag, och sen en bild lånad från ägaren, hehe..



Brunte

Gotlandsruss. Min första, största kärlek.
Hade honom i 2-3 år som foderponny. I början var han helt galen, stack med mig och gjorde allt möjligt, han kastade av mig så många gånger. Tillslut lärde jag mig att rida bättre och vi blev superbra kompisar, vi började också tricksträna och vi kom närmre varandra.
Han är en talang inom både hoppning och dressyr, i dressyren måste man bara kunde väldigt mycket. Han är ponnyn som stal mitt hjärta och jag kan inte förklara hur mycket jag älskar och saknar honom,
Vi kom ut på en Clear Round, vi skulle ut på mer och dressyrtävling men blev aldrig så tyvärr. Han var den som lärde mig att rida.
BÄSTA GOTLANDSRUSSET I HELA VÄRLDEN.
Han får en bildbomb.



















Finaste och saknad ponny.



Självklart har jag ridit mer hästar än dessa.
Men detta är hästar jag fattat tycke för eller som jag ridit lite mera, har ridit på massvis av andra hästar men kanske bara 1-5 gånger, och skulle jag räkna upp demma så skulle det ta 1 år att läsa igenom, så skrev bara om dem hästar jag gillar mest eller ridit på lite mera.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0