Sunny-Hoppning

Ska berätta lite hur Sunny är i hoppningen ( som jag lovat ;) )

Jag har inte hoppat så mycket med henne när jag haft henne. Dels för att man inte orkar gå runt och sätta upp massa hinder när man ridit 1½ km bara för att komma till paddocken.



Och för att jag ville koncentrera mig på dressyren och få en lydig/duktig häst.

Och för att hon bara var 4 ½år när jag köpte henne. Då tänker man ju inte direkt ''shiit måste börja hoppa med henne NU'' Utan man fokusera på själva ridningen och hanteringen.



Men nu vill jag sätta igång med hoppningen. De gånger jag hoppat med henne har jag bara suttit upp ett hinder på långsidan, men nu på sistone har hon börjar smita undan hindret och vill inte hoppa. Så jag frågade Angelica om vi kunde ta en hopplektion istället för en dressyrlektion. Visst kunde vi det.

Angelica tittade och tyckte att Sunny bara testade lite och se om hon verkligen behöver hoppa över det där, och jag ska träna på låga hinder så jag får frambjudningen, nöjet av Sunny-att hon tycker det är kul.
För mig är det bra för balansen, för Sunny vet inte riktigt ännu vart hon ska hoppa av och det är helt normalt, så inget fel med det. Men när hon tar såna jätteskutt över då hänger man ju inte riktigt med.

Men jag tycker jag behöver en tränare så jag vet att det går åt rätt håll och att JAG gör rätt. Och Angelica, hennes bästa sida är dressyren, så hon vill inte ta hoppningen ifall hon skulle säga nåt fel eller så. :)

Jag vet att jag och Sunny kommer komma dit, men vi behöver bara lite hjälp för att nå det målet.

Jag vill ju trots allt att hon ska bli en liten hopphäst :')

som ni ser är det inte hon det är fel på, hon klara det alldeles ypperligt ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0