Crown Prince L

Det var nog aldrig meningen att jag skulle få en egen häst.
-
Jag hade ett gotlandsruss på foder, Brunte, jag började växa ur honom, och ja lite andra anledningar jag dock inte ta upp här på bloggen.
Så mamma gick tillslut med på det , och jag kollade ju runt lite smått.
Efter att ha kollat på lite hästar, så såg jag Prince, och jag bara föll, han lyste.
Så det blev han och jag älskar honom jättemycket idag, dock så går det riktigt dåligt ibland men jag antar att det är det man får ta.
Nu lite info om min lilla tönt häst!


Namn: Crown Prince L
Smeknamn: Prince.
Ålder: 12 år, född 1999.
Ras: Varmblodig travare.
Kön: Valack.
Typ: Storhäst, 165 cm i mkh.
Färg: Brun, svart man.
Tecken: Stjärna.
Har haft honom sedan: 19 April 2011.
-
Prince är en stor häst som behöver en bestämd ryttare.
Får han inte som han vill så kan han börja stegra lite smått, eller bara står stilla och vägrar gå.
-
Han kan bli väldigt pigg om man hetsar upp honom, lägger gärna till bocksprång när han ska galopperar på ängar.
I paddocken så är han lite varierande, ibland väldigt lat och ibland väldigt pigg.
Han gillar att hoppa, men har inte den bästa tekniken.
Vid dressyr så latar han gärna till sig, han kan inte gå i den riktigt korrekta formen riktigt ännu men han söker sig neråt fint.
Han är också väldigt stark, han fattar höger och vänster galopp i paddocken men i skogen har han lite svårigheter.
-
Han är ganska säker och trygg, men kan dock vara lite fjantig ibland.
Han har haft hjärtsjukdom, och transportsjukan men han är botad nu, han är också vattenrädd.
Dock har han jättesvårt att gå upp i vikt, numera får han betfor, 2 olika grovfoder, lusern och ett bra bete, han är fortfarande smal men han börjar faktiskt lägga på sig lite nu.
Känslig för bett, fryser lätt, ja han är en känslig häst.
Det var lite bilder på min lilla Prince.
Nu är det läggdags för mig och Fanny, vi är ganska sletna efter att ha varit barnvakt till 6 små barn ! :)
//Sofie

Kommentarer
Postat av: OLIVIA WESTERN

SV: Åh, tack så mycket! :D

Lägg gärna till mig på bloglovin. Jag följer dig (utan bloglovin), om du följer mig! :)



oliviawestern.blogg.se

2011-07-30 @ 08:35:57
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: Lovisa

sv: Visst är han?

Supersöt häst föresten och gulliga bilder :)

2011-07-30 @ 10:56:45
URL: http://ponnytavling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0