Min ögonsten !

Tänkte berätta lite om min fantastiska lilla ponny, Sunny. Det var inte meningen att vi skulle börja leta efter häst till mig. Utan jag skötte två hästar innan, en haflinger och en shettis. Dock så blev det lite problem där som jag inte vill gå runt och sprida ut till alla.
Vi säger bara att det blev några problem, som jag inte bara kunde fortsätta och främst, som jag aldrig kunde leva med.

-

Sunny i vintras

Pappas jobbkompis hade Sunny och dom skulle sälja henne.
Så jag åkte dit och provred henne och det -klickade- verkligen, så 1 månad senare kom hon hem till mig och jag hade henne på prov i några veckor så vekligen allt skulle gå bra. Allt gick bra och vi köpte min fina Chocolate Sun och nu har jag haft henne i 8 månader :')        


En bild från i tisdags. ( Här ser hon väldigt ljusbrun ut, men det är hon inte ! )

-
Men nu till lite fakta om henne !
-

Namn: Chocolate Sun
Smeknamn
: Sunny
Ålder: 5 år,  19 maj 2006
Ras: New Forest
Kön: sto
Typ: Ponny,  ca 141 i mkh.
Färg: mörkbrun med svart man & svans
Tecken: hon har inga tecken
Har haft henne sedan: 27 november 2010

-
Lite information hur Sunny är som ''person'' (haha!)

-
Sunny är en väldigt lugn häst för att vara så ung. Hon är säker, väldigt nyfiken och en glad häst som alltid har öronen framåt !  Tempot är ganska normalt, lite mer mot ''piggheten'' om man ska vara lite petig ^^ 
-
En väldigt fin häst med andra ord ! Kommer berätta mer om hur hon är inom dressyren/ hoppningen lite mer
framåt.




Sunny:)




Sunny hoppar !


// Fanny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0