Dagens galna ridpass 22/9

Oj oj oj, vilken häst jag har! Uteritt med Fanny & Sunny.
I söndags hade tydligen Prince varit så rädd när mamma ridit honom att hon fick vända om. Idag när jag red till Fanny gick vi förbi där han hade varit "så rädd", jag ställde bara honom åt motsatta hållet, han var misstänksam men han gick utan bekymmer! :'D Hela vägen till Fanny var han ganska stirrig och blev rädd för småsaker, men jag sjöng hela tiden och det lugnade ner honom.
När vi väl var hos Fanny så var Rasmus, Nille, Isak och Eloise där, Rasmus och Nille fick testa rida på Prince, haha! Dem var ju ganska rädda om man säger så.
Sen när jag och Fanny ridit en bit blev Prince så sjukt pigg, alltså jag har aldrig i mitt liv ridit en sån pigg häst.
Så fort man släppte efter på tygeln så var det fullfart, och det gick verkligen snabbt. Han tog iallafall galoppen super idag, även om han tog galopp när han bara skulle trava men ändå. Vi tog något varv galopp i paddocken med , gick superbra! Har inte ridit i paddock på typ 2-3 månader.. :'s Ibland blev det lite hackigt men det gick verkligen så bra, är så himla nöjd!

FILM KOMMER SENARE.









Randombilder, gamla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0