Dagens ridpass - Prince

Idag blev det uteritt, red med barbackagjorden och raka bettet.
Han var ASPIGG. Bråkade dock lite i början då han var rädd, men gick på såå himla bra sen. Efter att ha gått en sväng var det ett par silvriga fälgar som låg i skogen, Prince var livrädd och började småstegra sådär. Haha, pinsamt, det var några som stod där och illstirrade.
Men sen gick det sååååååå himla bra. Crossar kom, han brydde sig inte eller någonting. Han var så himla pigg, ville bara springa, men samtidigt så njöt han. Han tyckte det var kul och skönt att komma ut utan Curiosa.
Höll på att flyga av också, haha vi skulle galoppera och han travade fort först, sen plötsligt tvärstannade han och jag flög lite på sidan och tappade stigbygeln, sen började han trava lika fort igen och ah.. Men jag satt kvar!
-
-
Haha, det är lite kul, Prince är så himla speciell och känner mig för väl.
Varje gång jag travar så kortar jag tyglarna och rätar upp ryggen, han börjar alltid trava då utan att jag säger något, så himla gulligt. :'D
-
Nej, han var helt underbar hela tiden.
Fyfan vad jag älskar min häst!
Du är bäst min lilla turbonisse!


Vääääärldens finaste. Damn, han gör mig så lycklig, satt med ett leende hela ridturen.

//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0