Stay alive

Åh, allt var så jävla underbart idag! :'D
-
Det började redan när jag skulle gå och mysa med dem i hagen. Curiosa och Prince låg ner, och därav så trodde jag att de skulle ställa sig upp, Prince har alltid gjort det innan. Men först gick jag till Curiosa, och hon bara låg kvar och njöt när jag satte mig jämte henne! Likadant med Prince, fyfan ! :'D Så jävla glad att dem faktiskt litar på mig.
-
Anyway, orkade inte rida så tänkte köra lite arbete från marken då dem inte är sådär jättebra på att lyssna när man leder dem, haha. Tog även fram "bron", de vägrade ju gå över den sist så vi var tvungna att ta bort den.
-
-
Curiosa: Hon var lite jobbig i början, gick på mig lite och så. Sen så kollade hon lite på "bron", jag lät henne stå en stund då jag inte ville pressa henne. Hon fick gå runt den, äta godis på den och så gjorde jag lite knep.
Tillslut gick hon över utan problem! :'D Trodde faktiskt inte det. Sen gick vi över några gånger till, utan problem. Sen så släppte jag henne helt lös, för att se hur hon var. Hon följde efter mig som en liten hundvalp, så gick jag över bron och hon följde efter som ingenting, åååh! :'D
Den hästen förvånar mig så himla mycket.
-
-
Prince: Prince var också lite jobbig i början, han vill bara nosa och kolla på allt annat. Var lite ofokuserad. Men han var lite svårare än Curiosa med bron. Han tyckte den var läääskig men jag hade tålamod, för en gångs skull. Tillslut gick han över han med, utan några invändningar! Gick över den sedan en gång utan problem, ååh! :'D
-
Världens finaste.
-
-
Detta var 10000 gånger bättre än ett ridpass. Fyfan, mina hästar är jävla bra ! :'D
-
//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0