Gårdagens ridpass

Måste berätta om en sak som hände igår. Det var lite läskigt faktiskt.
Men ja, istället för att rida vägen upp till stallet ville jag se om man kunde ta vägen genom ängarna. Vid ett ställe har kossorna trampat upp så det är jättelerigt, men marken har ju frusit till nu, så det kanske skulle gå lite bättre att rida där nu.
Det var det inte.
Gick bra i början, men sen bara sjönk hon igenom. Och det var inte bara lite med hovarna, utan hon sjönk ner, böjde benen så hon låg liksom nästan ner för jag kunde ha fötterna på marken fastän jag satt i sadeln.
Men hon försöker ta sig loss och det går ju, så hon ställer sig upp, jag hoppar av och leder henne, men hon sjönk ner med bakbenen lite så hon ''hoppar'' ifrån där och råkar ställa sig på min fot, så jag trillar.
Sen gick det bra. Men usch vad läskigt det var ett tag. Trodde hon skulle bryta benen eller nåt.
-
Fy. Aldrig, aldrig mer.
2 gulliga bilder på min skatt som jag tog idag 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0