My horse is crazy

Jag vet exakt vad min häst är kapabel till, och vad han kan göra.
Jag vet hur snabb han är, hur stark han är, vad han kan göra och när han gör det o.s.v.
-
-
Idag så blev det ju fotografering med hästarna.
Det var så hårt underlag i paddocken så red vi på ängen istället.
I skritten gick det bra, han var lugn och snäll. I traven så började han kämpa emot, eller ja drog sig inåt och försökte sticka iväg, det var lite svårt att rida honom just då.
Sen kom det ju, det lilla "damputbrottet", eller vad ska man säga?
Det började med att han travade snabbt, försökte ta galopp. Jag tänkte att skitsamma, så lät han galoppera lite då. Det gick superbra! Eller ja, tills han gjorde en tvärvändning, gjorde världens bakutsprång så jag flög upp och nockade till honom mellan öronen, och flög upp vid halsen.( Även om det bara hände på typ ja mindre än 8 sekunder, så kändes det som en evgihet )
Det var sjukt hur högt han sparkade bakut. Men men, jag satt kvar och fick stopp på honom.
Efteråt så gick det bra ett tag, han var jättelugn i skritten som om ingenting hänt, tills han tog chansen att överraska mig och drog iväg ännu en gång, och gjorde samma sak en gång till.
Jaja, sen skrittade vi av för jag vet hur Prince är. Han gör det alltid på ängar men ja, han är helt galen ibland.
Fannys kamera ville inte ta kort på första "dampen" när jag höll på att flyga av, måste sett läskigt ut. xd
Oj vad mycket text det blev, men ja haha.
-

-
Smakprov från dagen!
Okej, här stack han faktiskt iväg men tycker den blev riktigt fin ändå, hehe. Tycker då inte att han liknar ett varmblod! :)
Bilderna kommer i ett eget inlägg lite senare! :)
-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0