Hästarna idag

Prince: Liten längre uteritt. Han var heeelt underbar.
Pigg och glad, målet var att jag skulle öva mer på sitsen och han skulle vara lugn och fin samt ta galopp de gångerna jag bad honom. Han kunde behärska sig själv idag, stack inte, hade fin galopp ( alla gånger ) och travade lugnt och fint. Det blev dock några stegringar under ridpasset men det kan ju vara kul ibland också, lite action liksom. ;)
Haha, nej men han gick på överallt och jag bara känner hur jävla bra det går med honom. Han är alltid så pigg och liksom.. Bara han. :')
-
Curiosa: Haha, för det första så stack hästfan ut ur hagen när jag tog in Prince. Hon kan inte vara ensam, så när jag var i stallet så bara såg jag Curiosa galopperande där utanför, jag ba.. O.o
Jaja, jag red en längre uteritt och hon är inte så van vid att gå ensam. . Hon fick sånna ryck, sprang rakt ut i vägen typ 10000 gånger och gnäggade, men hon var liksom lugn. Men den sista biten så gick hon fint. Väl i skogen gick hon så bra, fin lugn trav och tog galoppskänklen väldigt fint. Det sista ville jag att hon skulle få ha lite kul, därav försökte jag öka galoppen så det skulle gå snaaaabbbtt, men hon fattade typ inte förrens sista gången då hon tyckte det blev lite roligt. haha!
Hade nästan glömt hur det var att rida sånna ridpass på lilla fina tjejen!
 
 
Mina älskliiiingar :'')
 
Gosade lite med Baby Doll också, sötan! 
 
 
Jag har världens bästa hästar, helt enkelt.
 
//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0