4 - Min dröm

4 - Min dröm
-
-
-
Alltså, jag vet inte om jag har någon dröm, som gäller mig.
Om man bortser från saker som man skulle kunna stoppa i världen, t.ex. djurplågeri, men om det är något när det gäller mig, så skulle det vara typ vinna sådär äckligt mycket pengar.
-
Kanske köpa en överdrivet stor gård med överdrivet stora hagar och fint ställe, ta in massa vanvårdade / problem hästar, kanske hundar, katter och sånt.
ni fattar ;)




Macke och anton i bakrunden också, de hängde med och red på henne en gång faktiskt, duktigt.
-
-
-
Sarma ( Eller Serma, lärde mig faktiskt aldrig om det var med a eller e, haha ).
Sarma var iallafall en häst som kom till Siggebo, vet inte om det var riktigt vanvårdad men hon hade inte skötts ordentligt, hon hade typ kylskador ( om jag inte minns fel ) vid ryggen, hon var riktigt smal o.s.v.
Hon hade varit i siggebo ett tag sen när jag var dit, hon blev aldrig riktig återställd. Man kunde inte rida om man vägde för mycket, ( missförstå mig rätt, bara skinnysar kunde rida henne ), hon kunde inte ridas hårt, kunde inte hoppas för högt och behövde gå med täcke typ hela tiden, såvida det inte var soligt och vaarmt.
-
Jag skötte om henne och red henne några gånger, hon var ruskigt pigg och jävlar vad hon sprang. Det var sjukt, haha! Hoppade också några gånger, inte högt. Hon var väldigt fin i dressyr men ja, som sagt i galoppen gick det snaaabbt. Stor var hon också, haha.
-
Hon såldes iallafall, efter typ en månad så fick hon fång p.g.a äppelträd och så i hagen ( har jag för mig, tycker det var dåligt av ägarna ), jag minns faktiskt inte om hon fick avlivas eller inte.
-
Hon åkte i 4 juni 2009 iallafall, sista gången jag fick se henne. Men ja, jag kan inte säga annat än att jag saknar henne väldigt mycket, och om hon inte lever så har hon det bra och vilar på de gröna ängarna.
Är även riktigt glad att jag fick chansen att få känna henne, och är så otroligt glad att hon fick komma till siggebo och ha det bra och några som älskade henne.
-
-
-
//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0