Curiosa - 9 mars

Idag fick jag den där galna idén om att rida Curiosa.
Okej, inte galen men jag var ungefär 99 % säker på att mamma skulle säga nej när jag ringde och frågade. Världshistorian slog rekord, hon sa " gör som du vill ". Gissa om jag blev förvånad, haha!
Gick med henne först då jag ville se om hon var lugn så jag ledde jag henne en stund, in på en väg så jag kunde och rida hemåt, hästar brukar ju vilja gå hemåt. Jag hoppade upp, hon var lugn men när jag suttit i typ 5 sekunder så började hon trava iväg. När hon väl stannade ( vill inte dra i hennes mun, så var väääldigt försiktig ) och ah, då gick hon rakt in i skogen. Sen skulle jag vända henne, men hon ville bestämt inte gå hemåt. Men ja, sen vände hon och hon gick in i skogen typ 2-3 till, haha helt random eller?
Jaja, men sen svängde jag av en annan väg som inte gick hemåt, då gick hon superbra! Gjorde lite halter och så, lyssnade jättebra. Hon är känslig för vikter också, det märks. Tog något travsteg när jag ville t.o.m, hon var superduktig! :)
Sen så när jag väl vände tillbaka så började hon stanna, och jag vet att det var bara för att testa mig och att hon inte vill hem. Men det räckte med att höja rösten och ryta till så gick hon.
Den sista svängen hem ville hon inte gå. Hon backade, stannade och höll på. Jag höjde rösten och skänklade på henne, och tillslut gick hon.
Lite roligt faktiskt, hon är den enda hästen som inte vill gå hem. Hahaha, det var typ som en öppen mark, hon bara började trava in där och ville inte stanna, huh ? xd
Jaja, är otroligt nöjd med lilla tjejen! :'D

-
Hon kan, det är bara det att hon så gärna vill testa ryttaren, och hon vill ut på långa turer. Ska förhoppningsvis rida med Mamma eller någon, imorgon eller något. Det kanske är lite bättre med sällskap i början, även om det är superbra att hon kan vara själv. Ifall det händer något liksom. :)
-


Lovar att det kommer nya bilder snart. :)

//Sofie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0