Framsteg

Som ni vet sprang Curiosa rakt genom stängslet vid öppningen första dagen hon kom till oss.
Sen dess har hon inte gått förbi och man måste öppna hela öppningen för att hon ska gå förbi, alltså måste någon annan öppna för annars går hon inte eftersom att man har tråden i ena handen.
Idag gjorde hon och jag framsteg, woho!!
Började vanligt, efter bara en stunds tvek så gick hon förbi när jag höll tråden i ena handen. Hon gick dock på fel sida så hon var liksom under tråden, men jag fick hålla upp den mer och sen vände hon runt och vi kunde t.o.m stänga efter, såå himla skönt!
Inte nog det, mamma har inte lyckats med det än vilket jag definitivt ser som 1-0 till mig! ;)
Haha, nej men det känns skönt för det blir ju jobbigt på alla sätt och vis om man inte kan ta in henne då hon varit rädd innan.
Lodis släpper vi förresten helt lös numera och så går hon in helt själv, superduktig!

Mina små sötisar!




bild sen i somras

//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0