Underbart!

Idag ville mina ben röra på sig, så jag var ute och gick en sväng.
När jag sedan tog in hästarna, blev jag så sugen på att gå ännu mera, men ville inte gå ensam ( (aa) ) så drog med mig Curiosa ut. Hon behöver lära sig att vara ensam samt mer hantering från marken.
-
Det gick så sjuuuukt j'vlaaaaa bra!!!!!!
De första meterna var hon lite stressad, men sen blev hon lugn och snäll. Hon lyssnade jättebra, både på halt, skritt och när vi skulle trava. Sjukt kul var det.
Sen övade jag psyket på henne ( lol, låter som någon psykopat ) och slog i grenar, viftade med grimskaftet osv.
Ingen reaktion typ, så himla skönt! Den sista metern hoppade jag t.o.m upp på henne (badass) och hon gjorde ingenting! ( Hon hade ju bara grimskaft och inga tyglar osv )
Åh, fina fina tjejen!


bild från någon dag

Hon ska iallafall defintivt ut när jag motionerar nu i framtiden! :D

//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0