Dagens ridpass 15/11

Idag belv det paddocken, Kimman hängde med.
I början var han som vanligt segisch, men piggnade till senare.
Galoppen gick bra tycker jag, jättenöjd faktikst! :)
Sen hoppade vi lite, lite mindre hinder men vissa skutt fick vi till, andra inte. Sen så började han vägra, eller ja han vägrade och sprang förbi och sen innan det gick han till utgången. Det är hans sätt att säga åt mig att han inte vill hoppa eller vara i paddocken längre.
Därför kämpade jag tills jag kom över hoppet en gång, sen så avslutade vi. Det var ungefär bara 50-60 cm ändå.
-
Man får ge och ta, eller hur?
Många skulle inte gjort som jag utan visat "vem det är som bestämmer", men jag vill vara ett team med min häst, han har ju faktiskt också tankar om vad som är tråkigt och vad som är kul. Därför gick vi ut och så gör vi sånt han tycker är kul nu ett par gånger - rida ut! :)
-
Ska jag vara riktigt ärlig, jag tror aldrig att din häst kommer älska dig om du piskar den över hindret eller om du bara gör sånt du tycker är kul och skiter i vad hästen säger.
jag hade iallafall inte att min "kompis" skulle slå mig, om man kallar det kompis då.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0