Dagens ridpass 25/10

Idag blev det uteritt, ungefär 40 minuter i skogen.
Han kom i hagen och var snäll som vanligt, när jag började rida först så var han rädd för typ två badkar, ville vända om, var lite flåsig och tittig sådär.
Sen så ville han vända om och ah, när han inte fick började han stegra, högre och högre men kommer inte upp mer än 1 meter tror jag, men iallafall, det känns ju liksom.
-
Så han bara stod där, när jag vände han / stannade honom ( han fick lite damp och försökte springa hem ) så ställde han sig helt stilla och stegrade 4-5 gånger på rad, haha men det var många stegringar men sen så tillslut fick jag fram honom och då skötte han sig.
Tur att jag är så envis och orädd som jag är! ;) Tycker bara det är lite småkul att se när han töntar sig så.
Jaja, efter det så skötte han sig och blev hyper pigg, skit när vi galopperade, det gick så snabbt att tårarna rann och haha, sjukt vad snabbt det gick.


As gammal  bild men skitsamma.

Men jag är helnöjd med dagens ridpass, han är så söte min lilla häst! <3



Kommentarer
Postat av: Sara

Roligt att det gick bra! :)

2011-10-25 @ 19:47:52
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0