Säby's Lois Lane

Nu var det såhär att en bloggläsare ( okej, det låter så kaxigt när man säger så :( ) men en tjej ville veta mer om Lodis, så kan ju ta och skriva lite om henne då. ;)
Förresten så hittade jag hennes stamtavla nyss på internet, haha grym var det, yäoou.
Klicka där --> http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=15291
-

-
Namn: Säby's Lois Lane ( Kallas för Lodis ;) )
Ålder: 16 år ( 1995-06-03 )
Ras: Minishettis
Mankhöjd: 82 cm
e: Richard V. Laren
u: Lidens Jankie
Vi har haft Lodis sen 24 December kan man säga, på Julafton.
Vi köpte ju henne för att mina småsyskon ska rida henne.
Hon är väldigt snäll i hanteringen, kan dock krångla lite ibland vid ridningen men absolut den snällaste ponnyn jag träffat. Hon är jättelugn, väldigt snäll och ja, en perfekt första ponny. Hon har faktiskt en talang av hoppning tror jag minsann. Hon har flugit över dike/vattenpölar när det inte var meningen och hon hade definitvt talang för det, hehe.
Lodis ska antagligen få ett litet föl framåt somaren, därav så rider vi inte så jättehårt med henne. ( Hoppar och så då. ) Även om det antagligen inte är så stor risk att fölet blir skadat redan nu men vi är på den allra säkraste sidan. ;)
-
Jag själv trixtränar med henne. När jag hinner och inte syskonen rider henne. Hon är faktiskt otroligt lättlärd tycker jag. Väldigt snäll och brukar fatta det mesta direkt. Än så länge kan vi typ bara puss, men har bara varit ute med henne 3 gånger ändå.
Finns nog inte så mycket mer att säga, men definitivt en liten ponny man faller för direkt, himla gullig.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0