2 - Mitt intresse

2 - Mitt intresse
-
-
-
Mitt intresse är, och har väl alltid varit hästar. Visst, har haft en hel del pauser men alltid kommit tillbaka till hästar. Har hållt på med hästar enda sen jag var en liten bebis! Har ridit på många olika ställen och på alldeles för många hästar, haha! Har bara ridit, varit skötare, och ah det var väl i siggebo jag lärde mig mest.
Träffade alla hästarna och fick ha de som mina egna. Även där red jag till en häst och hjälpte till att rida in några, så himla fruktansvärt kul när man får se dem växa upp från små till stora!
Sen har det även varit fotboll, till och från. Jag gillar fotboll väldigt mycket faktiskt, men har varken ett lag eller tiden. Man hinner helt enkelt inte med.
-
-
Men ja, hästar som sagt! ;)
Hästar är väl egentligen många som ser som en ofarlig sport o.s.v, men det är faktiskt en av de farligaste sporterna!
Jag har väl bara ramlat av rejält någon gång, svimmade och fick hjärnskakning en gång, sen trillade jag av och kom under magen på hästen och den steg mig i huvudet ( la inte all sin vikt ).
Sen har jag trillat av minst 30 gånger, men inte lika farlig, haha.
Och folk som säger att det inte är jobbigt, har ingen aning om hur jävla jobbigt det faktiskt är! Lol, dränker mig själv i svett varje gång, det är as jobbigt om man gör det ordentligt.
-
-
För mig är inte ens häst bara en häst. Det är precis som en familjemedlem, bästavän eller något. Jag menar, det är ingen som kan få mig så glad som Prince kan.
Har jag en skitdag, så vill jag bara be alla dra åt helvete. Men sen kommer han, och bara gör ingenting men räddar dagen. Han lyssnar alltid, även om han inte förstår. När jag är ute och rider, så pratar jag hela tiden. Om allting, faktiskt. Mina problem, allt vad jag känner och så. Vet inte varför, men det hjälper. Dessutom blir Prince alltid tryggare när jag pratar. (a)
När jag lämnade Brunte, han är en häst och han var inte min, men det var den jobbigaste tiden i hela mitt liv. Det är så många som faktiskt inte förstår.
-
-
Det bästa med hästar, det är att de ljuger aldrig. Om de inte tycker om dig, så visar dem de också.
Vi säger som t.ex., hästen går ifrån dig i hagen. Om den går ifrån dig, så vill den inte vara med dig. sannigen svider
Just det hittar folk alltid på ursäkter till, men det finns inga bortförklaringar till det. Så, hästen går ifrån dig för att den vill vara med dig? Haha, bullshiiet :D
-
-
Jaja, häst är bäst, så är det bara!





//Sofie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0