Curiosa - 14 mars

Idag blev det uteritt!
Det gick superbra, hon lyssnar mer och mer. Blev ett ridpass i lite snabbare tempo då det blev lite senare än väntat. När Prince kommer lite väl långt bort och vi ska trava, så tycker Curiosa att galopp är det bästa. Visst, att säga att jag inte tycker om när hon tar galopp, vore att ljuga. Jag tycker det är superhärligt att hon inte har några svårigheter alls, men det ska inte vara en vana att hon bara ska fatta galopp hur som helst. Hände sådär x-antal gånger under ridpasset, och jag är så försiktig som möjligt med munnen och vill inte dra henne.
Men hon var iallafall superduktig när hon fick galoppskänklen, haha! Blev lite rädd när en traktor och släp körde förbi, annars hellugn!
Än så länge så kräver vi inte så mycket. Halt, skritt, trav, galopp och ah, gasen och bromsen är det ju liksom. Vill inte pressa henne och hon är ung, men otroligt duktig!
Superfina tjejen!
Mamma red Prince idag, nästa gång ska jag upp på min lilla pojk! Det känns så himla fel, jag har ju valet mellan Curiosa och Prince, det känns som om jag sviker den ena när jag inte rider den. :( Får ta varanann gång eller något, haha.



Charmigt !

//Sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0