Curiosa 25 mars

Idag blev det ju uteritt, jag red Curiosa och Kimman red Prince.
Det började skitbra, hon stod helt stilla när jag hoppade upp! Så himla duktig. Hon var väldigt pigg idag också, hon var först och så skulle vi trava, men då ska HON galoppera och då fick Prince upp lite av sin tävlingsinstink så det gick fortare och fortfare, men ja!
Hon var så himla duktig, travade och galopperade när jag ville, även om hon tog det ibland fast hon inte skulle men hon tycker det är så himla roligt.
Sen så bara helt random hoppade hon över ett dike, haha ?! Tror hon försöker säga att hon vill bli en liten hopphäst, haha! Nej, men gamla ägaren sa att hon älskade att hoppa så får löshoppa henne någon dag! ;)
Så ja, det gick väldigt bra.
Ganska så långt och lite hårt ridpass, men Curiosa var pigg och glad hela tiden. Så himla roligt när hon tycker det är kul så att hon får upp bra tankar om ridningen redan nu.
Sen när jag hoppade av så stod hon helt stilla också även när jag lossade på sadelgjorden, så duktigt! Dock sprang hon under stängslet när det bara var en tråd och jag höll i henne, herregud..
-
-
Så ja, det vart lyckat och imorgon hinner jag inte rida, men på Tisdag så får jag rida en liten sväng med dem två, Lodis får komma ut en liten sväng imorgon så hon känner sig lite älskad också!


Lovar att fixa nya bilder någon gång i veckan !

undra hur många gånger jag sagt - så - under denna texten, omg..

//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0