Curiosa

Namn: Curiosa
Ras: Korsning mellan russ, svensk ridponny och lite arab i sig. Hennes farfar var arabiskt fullblod.
Född: 2008-06-06
Typ: B-ponny ( 129 cm )
E: Vitluvens curbitz
U: Rebella




Provridningen: Det gick sådär, för mig. Dels så är hon unghäst, och jag har inte ridit med varken sadel, eller ridit ponny på evigheter. Jag var iallafall väldigt försiktig, vilket jag tror att hon kan ha utnyttjat till en viss del. ;)
Hon försöker iallafall även om hon inte förstår.
Hon är väldigt säker och stabil.



Prince och Curiosa, haha dör han är typ överkåt i henne.. Omg. :P

Lastningen: Lastningen var kaos, seriöst. Vi höll på i över en timme, hon slet sig någon gång, massor av stegringar och ja. Fan seriöst har aldrig sett någon häst sådär svårlastad, 10 gånger värre en ponnyakuten.
Men tillslut så väntade vi in henne och hon gick in fint, och hon var lugn hela resan och allt gick bra! :)
Hon är ju faktiskt trots allt bara 3 ½ år, det är bara träna på att lasta så det inte blir något problem senare. :)






Hemma: Hon kollade runt, var lite tittig och så. Utsläppet gick bra, det var lite spring men inget annat. Hon började äta och så direkt, helt otroligt vad snäll hon är för att fortfarande vara så ung. :)






Lite bilder på alla hästarna från dagen:



Här har ni våran nya häst! Hon är superfin, verkligen. :)
-
Iallafall, nu till själva huvudsaken.
Vi köpte henne då vi hela tiden varit ute efter en b-ponny. Vi har tittat på henne ett tag och vi ringde på henne häromdan. Vi tyckte om henne och här står vi nu, hehe.
Hon kan liksom grunderna, skritt, trav, galopp, svänga, halt men inte så utvecklande, vad jag har förstått och sett.
Jag ska alltså utveckla henne, tro mig, hon SKA bli perfekt. ;) Jag ska ta massa hjälp av Annie, eller ja hon får hålla ridlektion för mig någon gång då och då. Jag har hjälpt till att rida in samt "utveckla vidare" 2 andra hästar innan, så det ska nog gå bra.
Sen är det väl egentligen främst min syster som ska rida henne, då hon nästan redan växt ur Lodis. Men hon är fortfarande liten och inte redo att rida utveckla henne helt ännu, men hon lär nog få hjälpa mig lite också. ;)
Men har en känsla av att jag kommer rida den här lilla damen ganska ofta!
Meningen är väl att hon ska kanske komma ut på någon CR, möjligvis någon tävling med Moa, annars lär hon bli en liten skogsmulle! Men det gör absolut ingenting, hon älskar skogen och jag är inte så mycket för tävling, såå! :)
-
Sååå jaa, nu kommer ni får följa Curiosa också! :)
-
Och nej, jag är inte förstor för b-ponny. Jag ska fixa bilder på henne och mig, och i bättre kvalité haha. ;)

//Sofie

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ååååh! Så kul :'D Måste få komma och hälsa på alla era nya hästar snart!

2012-03-04 @ 20:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0