Mål med hästarna 2012

Mina mål med mina hästar 2012.
Bara för att jag inte har någonting att göra. Jag vet inte men detta är väl vad jag vill att jag och mina hästar ska uppnå. Okej, vet att jag är en aning efter men skitsamma, hehe.
Allt detta är inget jag tror att jag kommer uppnå, men det är något jag vill. Jag måste ha ett mål att sträva mot. :)
-
-
Crown Prince L
* Puss
* Få till galoppen bättre i paddocken, och även i skogen så ska han ta den bättre
* Hoppa en enkel bana med minst 4 hinder ( ehe, om det nu räknas som bana ;) )
* Få mer muskler, bygga upp sig och vara lite mer stabil i sin form.
-
-
-
-
Curiosa
* Kunnas rida i alla gångarter i både skogen och paddocken, "bättre."
* Ha respekt från marken, d.v.s respektera och inte bara gå på en, stanna o.s.v.
* Puss
* Om vi lånar en transport, så att hon ska kunna gå in i transporten utan att hon får sån panik, bara gå in och det räcker.
* Stå still när man hoppar upp, sadlar, bli bättre på tränsningen ( hon håller upp huvudet ) och inga problem med att kratsa hovarna.
( jag vet inte hur hon är att spola, men om hon blir lite stirrig och så är det definitivt något vi ska träna på. )
-
-
-
-
Säby's Lois Lane
* Buga
* Cirkusbuga
* Hov ( okej, det är ganska enkelt men (a)
* Ligg / stegra - räcker med 1 så är jag mer än nöjd
-
-
-
Detta är lite av mina mål, eller vad jag vill uppnå.
Något jag vill göra är typ tolerans träna dem, och "träna psyket" på dem. Typ, gå över presseningar, fälla upp paraply, gå över "broar", hoppa läskigare hinder och sånt. Det är bra för att starka förtroendet mellan hästen och människa
Lite sånt som jag övade med Brunte, han var så himla duktig och vi kom så mycket närmare varandra. Han litade mer och mer på mig och ja, den känslan är underbar!
-
-
//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0