Prince - Dagens ridpass 15 maj

Idag hade jag förväntat mig det värsta med min lilla turbonisse.
Det började med att han inte ville in i stallet, vi stod flera minuter och bråkade. Han vände om, drog upp huvudet och stegrade sig. Har liksom ingen chans mot honom när han gör så. Men fick in honom efter många om och men.
När vi började rida så trodde jag att han skulle vända, och börja bråka som han gör ibland. Han gjorde INGENTING.
Han var inte sådär hyperpigg som han brukar vara, han var så lugn och mysig och stressade inte.
Kunde t.o.m skritta på långa tyglar på sträckan när vi brukar trava/galoppera, fyyyfan! :'D
Sista sträckan bestämde jag mig dock för att köra på, han tog galopp direkt och det var så härligt.
Det gick fooort men ändå kändes det som om vi var ett, han lyssnade på mig, han flög fram och manen piskade mig i ansiktet. Okej, det där lät töntigt. Hehe.
Nej, satt med ett leende hela tiden!
Jag älskar min häst så otroligt jävla mycket.
Han fyller 13 imorgon också!
-
-
Sorry för rörig text, men är bara så glad! :D



//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0