Dagens Hiss & Diss




* Regnet ! Skönt att slippa tänka '' Nä, jag gör det senare, då är det inte så varmt ''



* När någon följer med till, exempel stallet & fota och tar många bilder ! De ska ju inte snåla med korten.  ;)




*
De här säkerhetsvästarna. Såå sköna och såå bra !











* Bilförare ( alla givetvis, mc o.s.v ) som inte har någon som helst respekt ! Jag blir så pist off på sådana.

Det var som i förrgår när jag skulle till paddocken ( jag får rida på ''normalstor'' väg dit ca. 1-1½ km för att kommer dit ) och det kommer en idiot på en motorcykel och kör fort, riktigt fort. Sunny gillar inte mc så mycket och jag kände hur hon bara blev helt stirrig och visste inte vad hon skulle göra.

Föraren saktade inte ner det minsta lilla. ( Sunny brukar kasta sig bakåt och börja trava tillbaks, precis innan den kör förbi. ) och givetvis gjorde hon det, fast ännu värre än vad hon brukar.
De flesta brukar faktiskt titta i backspegeln och se så det gick bra. Men neeejdåå, han bara kör ännu fortare.

Lite komiskt, för bara några minuter efter kom det en till motorcykel, men tvärtemot den andra, så saktade han ner jättemycket för Sunny gillade inte det. Hon blev ju ännu räddare för motorcyklar nu, eftersom nu är de ju verkligen ''farliga''. Jag förstår henne med.

Men creed till dig som saktade ner ! :) ( och alla andra!! )
Blir så glad när några faktiskt fattar att - bara för att en häst går på en liten större väg, så behöver de faktiskt inte var så vana vid det.-

Oj, vad långt inlägg, diss det blev, men kände att jag ville få säga mitt !




* Kryp ååh vad äckliga de äär !






* Hästmänniskor, som har täcke på hästarna, fast det är sommar och de inte behöver det.
Okej om man har flugtäcke om hästen stör sig väldigt mycket på det/känslig för bett o.s.v. Inte okej om man bara ha det för att man inte vill att hästen ska bli smutsig/orkar rykta mycket.

Hästar är trots allt vilddjur, flockdjur. Där har de inte precis skydd, överhuvudtaget. Hästar är tåliga och klarar av det.




Min årsikt, dela gärna med dig av din :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0