Alla växer upp någongång, förhoppningsvis

När jag börjar på gymnasiet så vill jag gå i Tenhult, hästlinjen.
Därför så har jag lovat mig själv att plugga massor nu i 8:an och 9:an. Höja mina G till VG, mina VG till MVG, mina MVG.. Håller jag kvar. ;)
Men som sagt, min hjärna stänger av när det gäller ointressant vilket inte är alls bra!
-
-
-
När jag blir " vuxen ", eller rättare sagt slutar gymnasiet, då vill jag starta ett sånt här, kan man kalla det Rehabiliterings hem? Ingen aning, men iallafall ett stall för vanvårdade djur, problem djur, misshandlade djur o.s.v, framför allt hästar men kanske hundar och katter också.
Och min första tanke är " Det finns ju inte mycket sånt i Sverige.. " Och jo, det finns nog inte så mycket i Sverige, men jag tror nog att det finns mycket vi faktiskt inte ser. Annars får jag väl impotera från andra länder.
-
Men jag hatar att se djur som lider, och jag älskar att se folk som tar hand om djur och gör dem till det bättre! Tar man hand om en vanvårdad häst kan man ju alltid försöka få den bra och sedan sälja det till ett nytt hem där den blir lycklig, som en chans till.
Djur borde inte få lida för att det finns idioter!
Det är ju inte djurets fel att det blir vanvårdat, misshandlat o.s.v, det är ju helt och hållet ägarens fel.
-
Det enda problemet är väl att det kostar mer än vad man kan få in, men det är iallafall min dröm, typ.
" Healing horses, healing hearts. "
-
Ibland har det kommit sånna här videos för misshandel av djur, och vanvårdad, alltså jag har suttit och lipat för sånna i filmer, att det ens finns på riktigt.
Ibland vill jag bara ta och göra exakt samma sak mot de grymma människorna som gör så mot djuren, det vore rättvist..
-
Nej usch, jag fattar fan inte ens hur man kan göra såhär mot djur.
Ibland skäms jag verkligen över att vara en människa!

Kommentarer
Postat av: sofia

SV: han är ett fullblod mer vet inte ägarna XD

2011-08-01 @ 07:31:42
URL: http://wols.blogg.se/
Postat av: Amanda- ponnyryttare & fotograf

Eller hur. Jag ska börja nian nu efter sommarlovet, och därefter ska jag gå Medialinjen. Har just nu G i alla ämnen & ett VG. Så nu MÅSTE jag höja mina betyg, men jag ORKAR inte :(

2011-08-01 @ 07:52:00
URL: http://mmandieh.blogg.se/
Postat av: emma.

Underbar framtidsdröm!

Men du behöver inte toppbetyg för att komma in på Tenhult, tro mig (: en del suger som kommer in där, är ganska låg intagningspoäng (: men visst är det bra att få upp betygen ändå! men satsa stenhårt i nian istället, det är bara tjafs att åttan räknas sönder..

Satsa på vg i åttan & mvg i nian! jobba dig uppåt! :D



Och jag delar din tanke om djur, de borde få samma skit om djuren får. Fattar inte hur man kan ge sig på ett djur. Och så lite straff djurplågare får också.

Nä usch. Djurplågeri i alla former är det värsta som finns!

HEJ LÅNG KOMMENTAR. kram :)

2011-08-01 @ 11:25:05
URL: http://emmalottaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0