Crown Prince L - 17 april

Idag blev det en uteritt i skogen.
Har inte ridit honom på ganska länge nu, så var beredd på det värsta. Rider jag inte honom på ett par dagar, så brukar han alltid bråka.
Jaja, när jag hämtade honom i hagen så fick Curiosa damp, gnäggade och sprang runt. Hon gjorde även det när vi skulle rida iväg, och det gjorde Prince lite ofokuserad.
I början satt jag och manade på honom hela tiden, för att han inte skulle stanna. Han gjorde INGENTING ! :'D
Efter en stund så blev han plötsligt aspigg, var tvungen att hålla in honom, haha! Sen när vi kom till "trav&galoppbacken" så blev han ännu piggare, han var som en tickande bomb som skulle explodera när som helst. Det är inte ofta han är sån, haha!
Men det blev en fin galopp och mycket trav. Åh, han var så jävla underbar! Lyssnade i minsta vinkel och var så gosig efter. Och dessutom var vädret AWESOME!
Min äääälskade bääästa häst! <3


Mitt allt.

//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0