Dagens ridpass + lilla Lodis ;)

Idag så var jag ju ute en liten runda med Prince.
För det första, så var han jättestirrig i boxen, gick runt hela tiden och höll på. Precis när jag gick ut med honom, kollade jag bort mot ett av husen, men jo, vilken liten skithäst har rymt från hagen och betade nöjt på " grannens"gräsmatta?!
Jag fick panik, jag menar ägaren av huset (xd) stod ju där och kollade, haha.. Jag tog in Prince direkt i stallet och hämtade Lodis. Hon försökte inte smita iväg, som tur var, och sen kom hus ägaren och bara;
- Jaså, jag trodde hästen rymt!!
Jag ba.. Hon hade rymt.. HAHAHAHA, lol. xd Troligen har hon tagit sig under tråden ( Vi har 3 trådar bara för att det inte ska hända, förutom där vi öppnar och stänger för det blir så jobbigt med 3 trådar, men där får vi sätta upp nu haha. )
Jaja, tog in Lodis direkt i hennes ofixade box så fick hon stå där medans jag var ute med Prince.
Med Prince gick det superbra! :'D
Vi mötte alltihop typ, fyrhjuling, cyklar, bilar o.s.v, och han skötte sig så himla fint! Inga stegringar eller tvek, det var en gång han var rädd för en tant som typ gömde sig bakom en buske, men det är förståerligt. ;)
Blev bara en liten sväng och bara lite trav, men är supernöjd. Pigg och glad, som vanligt.
Mina suuuuperhästar!


Jag lovar att det blir nya bilder, - snart.

//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0